Jobba med oss
Är du vår nya kollega?
Hilma och Evert event och catering är ett litet företag med bas i den gamla bruksorten Tollered. I sin nuvarande form har verksamheten huserat i den gamla bomullsfariken sedan våren 2020 och här lagas det mat både till större fester såsom bröllop och jubileum men även mindre caterings till både företag och privatpersoner. Vi arrangerar också en del mat- och bakkurser både för barn och vuxna.
Hilma och Evert drivs av Linda Kroon som delar av året sköter verksamheten själv men vid större tillställningar ofta ihop med timanställda stjärnor som hjälper till vid behov. Men för att kunna möta den ökande efterfrågan behöver vi växa och Linda letar därför förstärkning både till kök och servis.
Då stor del av vår verksamhet har sin bas i bröllop och större fester är det under perioder jobb de allra flesta lördagar/månad och det är ofta långa arbetsdagar. Under vissa månader är det dock väldigt lugnt så våra nu - två lediga - tjänster passar dig som gillar att hugga i till max och lite till under en period för att sedan vara ledig ett par dagar/veckor i sträck.
Ansvarig; Kökets mat och bak
50-100 procent efter önskemål
Tillsvidareanställning med tillträde senast 1 juni 2023, men gärna tidigare.
Lön enligt avtal. Välj mellan anställning eller fakturering via eget bolag.
Du ansvarar för planering, inköp och färdigställande av all mat till våra caterings och event. Som ansvarig för köket tror vi att du är en lagspelare som gillar när det händer saker men även kan uppskatta egna dagar i köket med en bra ljudbok eller radion som sällskap. Förutom radion är din närmsta kollega Linda samt den nyanställda personen som ansvarar för servisen. Du kommer under mer hektiska perioder också få sällskap av extrapersonal i köket.
Du gillar att laga mat från grunden och efter säsong. Du behöver kunna svänga ihop en vansinnigt god rödvinssås till 100 personer samtidigt som du ska kunna preppa desserter, göra bröllopstårtor baka bröd, förbereda studentbufféer och koka julgodis till julbord och marknader. Vårt kök är inte stort och vi har inte alltid de senaste avancerade köksredskapen så du behöver ibland kunna pussla för att få plats med all preppad mat och tänka utanför boxen för att få plats att lägga 75 tallrikar till ett bröllop.
Vår primära bröllopssäsong är maj-september och under denna period är det mycket jobb med prepp torsdag-fredag och sedan själva bröllopen på lördagar. Ditt schema styrs primärt av när vi har bokningar och under lugnare veckor har du själv möjlighet att påverka när och hur mycket du jobbar med målsättning att alltid komma upp i en snitt-tid/månad som motsvarar ditt önskemål vid start.
Utöver bröllop och större fester jobbar vi under lugnare perioder även med bak- och matlagningskurser för stora och små samt olika varianter av pop-up-caféer både i egna och andras lokaler. Tycker du att detta känns roligt och givande är det ett stort plus i kanten.
Du behöver gilla ordning och reda och att hålla köket i bra, städat skick men också uppskatta ett gamalt k-märkt hus där logistik och ventilation inte alltid ligger i framkant. I vår gamla fabrik från 1844 finns det oerhört mycket charm och härlig känsla men på vintern kan man ibland behöva skrapa fönsterrutorna på insidan och då och då går proppen i elskåpet…
Då många av våra event sker på andra platser än i vårt kök tror vi att det är en fördel om du har körkort och tillgång till bil.
Ansvarig; Service
25-50 procent efter önskemål
Säsongsanställning maj-sep med god chans till extraarbete under övriga året.
Lön enligt avtal. Välj mellan anställning eller fakturering via eget bolag.
Du är vårt ansikte utåt vid alla tillställningar där kunden önskar personal. Du är den som kommer först och går sist på våra bröllop och större events och är också den som kommunicerar med ev bröllopskoordinator/toastmaster och köket för att se till att tidplanen för kvällen hålls.
Tillsammans med Linda planerar du personalbehovet vid de olika eventen och du har regelbunden kontakt med vår bas av timanställda personal. Arbetstiden är ofta förlagd till lördagar samt ytterligare en dag som kan variera efter dina önskemål och våra bokade events.
Utöver att du är med och serverar och håller ansvaret gentemot vår övriga personal på golvet ansvarar du också för dukning och porslin i de fall kunden hyr/köper tjänsten av oss. Du ser till att allt finns diskat och snyggt sorterat efter ett event och går igenom allt och plockar fram till nästa tillfälle när kunden kommer och hämtar det. I det fall att kunden även önskar hjälp med dukning och piff i festlokalen är det du som gör detta.
Då många av våra event sker på andra platser än i vårt kök tror vi att det är en fördel om du har körkort och tillgång till bil.
För frågor om tjänsterna hör gärna av er till Linda på 0708791219 eller via mail linda@hilmaochevert.se. För ansökan maila cv och en kort beskrivning om dig själv och varför du tror att just du skulle vara som klippt och skuren för tjänsten. Vi gör löpande intervjuer så vänta inte för länge med din ansökan!